SOSU-temanummer i Kognition og Pædagogik
Et nyt temanummer af Kognition og Pædagogik har fokus på social- og sundhedsfagene og uddannelserne.
Temanummeret består af en række spændende artikler, der adresser nogle af de mange aspekter af læring og udvikling, der finder sted i relation til SOSU-uddannelserne og i ældreplejen.
Kognition og Pædagogik kan købes her.
- Samarbejde mellem forskning og SOSU-uddannelsespraksis.
Af Anne-Birgitte Nyhus Rohwedder og Anja Overgaard Thomassen - Ingen læring uden refleksion: en undersøgelse af VR-simulationstræning blandt medarbejdere på tre plejehjem.
Af Vibe Aarkrog - Tvivl som trigger for læring i omsorgsarbejdet.
Af Britta Møller - Resonans i efter-/videreuddannelse i demensplejen: en forudsætning for læring med forandringspotentialer?
Af Anne Liveng og Iben Charlotte Aamann - Forankring af it i social- og sundhedsuddannelserne.
Af Jonas Sprogøe - Social innovation på plejehjem: læring til en fremtid, vi ikke kender.
Af Charlotte Wegener, Cecilie Høj Anvik og Janikke Solstad Vedeler - Praksisforbedrende læringssamtaler i SOSU.
Af Anne-Birgitte Rohwedder
