SOSU-temanummer i Kognition og Pædagogik

Et nyt temanummer af Kognition og Pædagogik har fokus på social- og sundhedsfagene og uddannelserne. 

Temanummeret består af en række spændende artikler, der adresser nogle af de mange aspekter af læring og udvikling, der finder sted i relation til SOSU-uddannelserne og i ældreplejen.

Kognition og Pædagogik kan købes her.

  • Samarbejde mellem forskning og SOSU-uddannelsespraksis.
    Af Anne-Birgitte Nyhus Rohwedder og Anja Overgaard Thomassen
  • Ingen læring uden refleksion: en undersøgelse af VR-simulationstræning blandt medarbejdere på tre plejehjem.
    Af Vibe Aarkrog
  • Tvivl som trigger for læring i omsorgsarbejdet.
    Af Britta Møller
  • Resonans i efter-/videreuddannelse i demensplejen: en forudsætning for læring med forandringspotentialer?
    Af Anne Liveng og Iben Charlotte Aamann
  • Forankring af it i social- og sundhedsuddannelserne.
    Af Jonas Sprogøe
  • Social innovation på plejehjem: læring til en fremtid, vi ikke kender.
    Af Charlotte Wegener, Cecilie Høj Anvik og Janikke Solstad Vedeler
  • Praksisforbedrende læringssamtaler i SOSU.
    Af Anne-Birgitte Rohwedder
Skærmbillede 2022-06-22 kl. 12.59.18