Pædagogisk ledelse – hvad er meningen? Et aktionsforskningsstudie af implementeringen af “observationer og feedback” på Randers Social- og Sundhedsskole
Ph.d.-projektet udforsker implementeringen af pædagogisk ledelse i form af ”observationer og feedback” på Randers Social- og Sundhedsskole.
Formålet med projektet
Med det organisatoriske formål at bidrage til implementeringen af ”observationer og feedback” i en form der skaber afsæt for professionelle læringsprocesser, er det afhandlingens videnskabelige mål; at analysere sammenhængen mellem den intraorganisatoriske translationsproces og de konceptualiseringer, der formes når organisationsopskriften ”observationer og feedback” oversættes lokalt.
Det undersøges derfor empirisk:
Hvilke konceptualiseringer af ”observationer og feedback” kan identificeres på Randers Social – og Sundhedsskole?
Hvilke meningsskabende mekanismer bidrager til at forme konceptualiseringen af ”observationer og feedback” på Randers Social- og Sundhedsskole?
Projektets metode
Det empiriske arbejde er gennemført som aktionsforskning på Randers Social- og Sundhedsskole i perioden 2016-2020. Data er produceret gennem dialogmøder mellem undervisere og ledere, udviklingsdialoger med skolens ledere og forskers logbogsnotater.
Hvem deltager?
Randers Social- og Sundhedsskole
Projektet er finansieret af Randers Social- og Sundhedsskole og AAU, Institut for Kultur og Læring
Vil du vide mere?
Ph.d.-afhandlingen kort fortalt
Læs hele ph.d.-afhandlingen her
Forskningsartikel: Insideraktionsforskning: En farbar vej til organisatorisk kapacitetsopbygning
Kontaktoplysninger: Anne-Birgitte Nyhus Rohwedder: abn@sosuranders.dk.